Muutunud õpikäsituse rakendamiseks korraldatakse Tallinna 32. Keskkoolis iseseisva õppimise päevi. Iseseisva õppimise päevadel on hea kasutada e-õppe võimalusi. Õpilased omandavad ainealaseid teadmisi ja oskusi, õpioskusi, ning harjutavad enesejuhtimist.
E-õppepäevad on võimalus arendada koolipere digipädevust. Teeme koostööd, vajadusel toetame kaaslasi vajalike e-keskkondade kasutuselevõtmisel. E-õppepäevadega valmistame õpilasi ette elukestvaks õppeks.
Kuidas?
Õpetaja valmistab ette e-õppepäeva tunnid. Ta valib veebikeskkonnad ja õppematerjalid, mõtleb läbi, kuidas saada teada, mida õpilased õppisid, mis sai selgeks ja mida tuleks veel õppida või harjutada. Kui sobivad õppematerjalid on välja valitud, tutvustab õpetaja õpilastele valitud keskkondi ja õppematerjale. Vajadusel luuakse õpilastele juurdepääs e-õppekeskkondadele. Enne e-õppepäeva lisab õpetaja ülesannete kirjeldused ja tööks vajalikud lingid e-kooli tunnikirjeldusse ja kodutöösse.
Õpilane saab e-õppepäeva ülesanded e-koolist. Õpilane täidab ülesanded ja kinnitab või saadab tagasiside vastavalt õpetajalt saadud juhenditele. Probleemide korral otsib abi kaaslastelt või õpetajalt.
Digiõppevara
Haridus- ja Noorteameti lehel harno.ee/digioppevara tutvustatakse HARNO eestvedamisel arendatud õppevara. Samal lehel tutvustatakse lähemalt e-ülesandeid, diagnostilisi teste ja e-kogusid.
E-koolikott on digitaalse õppevara portaal, mis koondab mitmesugust erinevat digiõppevara.
Iseseisvaks õppimiseks mõeldud avalikud ülesanded Eksamite infosüsteemis EIS: eis.ekk.edu.ee/eis/lahendamine (lahendamiseks ei ole vaja keskkonda sisse logida).
Matemaatikaülesannete lahendamise treenimine keskkonnas Nutisport nutisport.eu. Keskkond sisaldab erinevate õppeainete kontrolltöid.
Arvutamisoskuse treenimiseks 99math.com.
Näiteid ideedest e-õppepäeva tundidesse
eis.ekk.edu.ee/eis keskkonnas harjutusülesannete või testi täitmine. Selleks tuleb õpetajal valida ülesanded ja võimaldada õpilastele juurdepääs ülesannetele või testile. Enne e-õppepäeva võiks keskkonda õpilastega tunnis katsetada.
Iseseisvalt või paaristööna keskkonnaga www.ester.ee tutvumine ja keskkonna kasutusjuhendi koostamine. Õpilased koostavad sobiva tarkvara abil kasutusjuhendi ja saadavad töö tulemuse õpetajale või eelnevalt kokku lepitud klassikaaslasele, kes lisab juhendile oma hinnangu ja saadab tulemuse koos oma hinnanguga õpetajale..
Lastekirjaniku ja tema loomingu põhjal viktoriini või esitluse koostamine.
– Vali Eesti Lastekirjanduse Keskuse veebilehelt üks lastekirjanik.
– Klõpsa lastekirjaniku pildil või nimel ja uuri lähemalt tema kohta kirjutatud artiklit.
– Koosta selle lastekirjaniku ja tema loomingu kohta viktoriin.
Viktoriini küsimuste kirjapanemiseks kasutab õpilane vabalt valitud tarkvara. Soovi korral võib koostada veebipõhise viktoriini mõnes sobivas veebikeskkonnas. Abiks võivad olla Kahootide töötoa materjalid või veebipõhiste küsitluste loomise töötoa materjalid.
Loodud viktoriine kasutatakse klassiga järgmistes tundides.
Õppematerjali Eesti Selgroogsed (või mõne teise e-õppematerjali) materjali põhjal viktoriini või esitluse koostamine individuaalse või rühmatööna. Eelnevalt võib kokku leppida, kes õpilastest millise looma kohta viktoriini koostab.
Viktoriini küsimuste kirjapanemiseks kasutab õpilane vabalt valitud tarkvara. Soovi korral võib koostada veebipõhise viktoriini mõnes sobivas veebikeskkonnas. Abiks võivad olla Kahootide töötoa materjalid või veebipõhiste küsitluste loomise töötoa materjalid. Hästi sobib ka kuldvillaku sarnane veebimäng.
Loodud viktoriine kasutatakse klassiga järgmistes tundides.
Õppematerjali Eesti Selgroogsed materjali (või mõne teise e-õppematerjali) põhjal lühireferaadi koostamine. Soovi korral saab ülesannet täpsustada. Näiteks
– Eelmises tunnis jagatakse õpilastele teemad, kes mis loomast referaadi koostab.
– Referaadi vormistamise juhend https://digitaip.ee/referaadi-vormistamine/
– Lepitakse kokku, kas kasutatakse materjale ainult veebilehelt http://bio.edu.ee/loomad/ või otsitakse lisamaterjale ka mujalt veebist.
Võõrkeele sõnade harjutamine keskkonnas quizlet.com. Sõnade tundmist saab kontrollida näiteks järgmises tunnis. Õpetaja näeb Quizleti keskkonnas õpilase sooritusi ja tulemusi, kui ta kasutab õpetaja paketti. Kui seda keskkonda ei ole varem kasutatud, siis tuleks seda eelnevalt õpilastele tunnis tutvustada. Keskkonnaga tutvumisel võib olla abiks digikuu 1-minuti soovituste teine videoklipp.